1 VYMEZENÍ POJMŮ
1.1 Všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“). VOP se považují za všeobecné podmínky zhotovitele podle § 1751 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění (dále jen „občanský zákoník“).
1.2 Smlouva. Smlouvou je písemný dokument uzavřený mezi objednatelem a zhotovitelem o vytvoření internetové prezentace. Smlouva může mít i elektronickou podobu. Zpravidla je smlouvou e-mailové potvrzení o realizaci internetové prezentace. Podle povahy věci se za smlouvu považují i VOP.
1.3. Specifikace internetové prezentace (dále jen „specifikace“). Specifikací se rozumí grafická a funkční (technická) specifikace, kterou si objednatel výslovně ve smlouvě vymínil.
1.4. Zhotovitel. Zhotovitelem je právnická osoba uvedená jako zhotovitel ve smlouvě.
1.5 Objednatel. Objednatelem je právnická nebo fyzická osoba uvedená jako objednatel ve smlouvě.
1.6. Předání internetové prezentace k testování. Předáním internetové prezentace se rozumí instalace internetové prezentace na hostingový server zhotovitele. Internetová prezentace bude předána pro účely testování na subdoméně na serveru ality.cz a přístup k ní bude mít jen objednatel a zhotovitel.
1.7 Převzetí internetové prezentace. Převzetím internetové prezentace se rozumí stvrzení převzetí písemně, elektronicky nebo marné uplynutí lhůt podle článku 3.7 VOP. Po stvrzení převzetí prezentace a po uhrazení veškerých závazků vůči Zhotoviteli bude internetová prezentace nahrána a spuštěna na hostingovém serveru a doméně Objednatele.
2 PŘEDMĚT SMLOUVY
2.1 Předmětem smlouvy je zhotovení internetové prezentace na základě specifikace.
2.2 Zhotovitel se zavazuje řádně zhotovit internetovou prezentaci a předat ji objednateli v době stanovené ve smlouvě a v souladu s ustanoveními smlouvy.
2.3 Internetová prezentace se pokládá za řádně zhotovenou, pokud je v souladu se specifikací.
2.4 Objednatel se zavazuje za řádně zhotovenou internetovou prezentaci zaplatit cenu stanovenou ve smlouvě.
2.5 Objednatel souhlasí s tím, že Zhotovitel může započít tvorbu maximálně do 14 dnů.
3 Průběh plnění
3.1 Uzavření smlouvy o vytvoření internetové prezentace.
3.1.1 Objednatel sdělí zhotoviteli svoje požadavky na grafické a technické řešení internetové prezentace. Sdělením požadavků se rozumí písemná nebo elektronická specifikace technického, popřípadě grafického řešení v návrhu smlouvy; Objednatel může využít objednávkového formuláře.
3.1.2 Na základě požadavků navrhne Zhotovitel písemně nebo elektronicky předběžnou cenu internetové prezentace a lhůty pro vytvoření grafického a technického řešení internetové prezentace.
3.1.3 V případě, že objednatel s navrženou předběžnou cenou a lhůtami výslovně souhlasí, pokládá se smlouva i v případě elektronické verze za uzavřenou a zhotovitel objednateli vystaví zálohovou fakturu.
3.2 Návrh grafického řešení internetové prezentace.
3.2.1 Zhotovitel navrhne v součinnosti s objednatelem grafické řešení internetové prezentace ve lhůtě stanovené ve smlouvě. Počátkem lhůty je zaplacení zálohy.
3.2.2 Pokud s grafickým návrhem Objednatel nesouhlasí nebo pokud má k jeho provedení připomínky, zhotovitel navrhne jiný, popřípadě pozměněný grafický návrh; objednatel je v tomto případě povinen sdělit zhotoviteli svůj nesouhlas nebo připomínky ve lhůtě pěti dní od doručení prvního grafického návrhu.
3.2.3 V případě, že Objednatel odmítne více, než tři navržené grafické návrhy nebo uplatní více, než třikrát připomínky, je zhotovitel oprávněn navýšit cenu internetové prezentace o 20% za každý další grafický návrh nebo zapracování připomínek. Odmítnuté grafické návrhy zůstávají ve vlastnictví Zhotovitele a objednatel není oprávněn je užívat či jakkoli jinak s nimi nakládat.
3.2.4 V případě, že Objednatel s návrhem grafického řešení internetové prezentace souhlasí, stvrdí svůj souhlas písemně nebo elektronicky.
3.3 Objednávka nezahrnující grafické řešení. V případě, že Objednatel předá zhotoviteli vlastní grafické řešení internetové prezentace, postupuje se přiměřeně podle VOP.
3.4 Webhosting a doména. Pokud Objednatel ve Smlouvě požaduje poskytnutí webhostingu a/nebo domény, Zhotovitel na účet a náklady Objednatele webhosting a doménu zařídí.
3.4.1 Webhosting – pronájem serveru
3.4.1.1 Zhotovitel zajišťuje služby v oblasti webhostingu – pronájmu serveru, kde je umístěno dílo, a to zejména webové stránky, e-shop či aplikace. Tato služba je zpoplatněna a cena je stanovena na základě SoD či objednávky ke konkrétnímu dílu mezi smluvními stranami.
3.4.1.2 Webhostingové služby jsou provozovány na páteřních serverech českého internetu s maximální možnou dostupností a zhotovitel negarantuje rychlost webhostingových služeb, která závisí na nastavení konkrétního poskytovatele internetového připojení.
3.4.1.3 Cena za webhostingové služby je účtována vždy ročně. Vyúčtování probíhá na základě vystaveného daňového dokladu, a to nejpozději 10 dní před datem konce platnosti předchozího období. Objednatel je povinen uhradit daňový doklad ke dni splatnosti. V případě neuhrazení ceny za webhostingové služby mohou být ze strany Zhotovitele přerušeno poskytování služby a dojde tedy k záměrnému výpadku služeb až do doby řádného uhrazení daňového dokladu. Odpovědnost za případné škody nenese Zhotovitel, veškeré případné škody jdou k tíži Objednatele.
3.4.1.4 Úhrada webhostingových služeb se provádí na základě bankovního převodu.
3.4.1.5 Cena za webhostingové služby může být změněna z důvodů vyšších provozních nákladů či změn ceníků třetích stran, které jsou dodavatelem webhostingových služeb. Zákazník či objednatel má právo nesouhlasit s navýšením ceny a pokud se smluvní strany nedohodnou jinak, tak dojde ke zrušení poskytovaných služeb a objednatel je povinen si zajistit nového poskytovatele služeb a to nejpozději do 10 pracovních dnů od výpovědi. Výpověď bude zaslána elektronicky na e-mail info@adsy.cz. Na základě přijaté výpovědi budou Objednateli zaslány veškeré podklady a data, která jsou nutná pro provoz díla. Předání těchto dat proběhne elektronickou formou přes Google disk nebo službu Mega, kde si objednatel data stáhne. Příprava dat pro předání je služba zpoplatněná a to ve výši 3 500 Kč. Na tuto částku bude vystaven daňový doklad. Zprovoznění díla u nového poskytovatele si objednatel zajišťuje sám na své vlastní náklady.
3.4.1.6 Cena za webhostingové služby obsahuje:
– Pronájem diskového prostoru na serveru
– Dohled 24/7 na dostupnost a funkčnost serveru
– Podpora – v pracovní dny (po-pá: 08:00 – 17:00) je možné se obrátit na náš helpdesk
– Zálohování – zálohování pro případ plného obnovení dat či zásahu vyšší moci. Obnova dat je zpoplatněná služba, která bude vyúčtována Objednateli. Zálohování se provádí jednou týdně.
– Kontrola aktualizací redakčního systému CMS – 2x ročně probíhá kontrola systému.
3.4.1.7 Zhotovitel se zavazuje k poskytování služeb webhostingu v rozsahu služeb dle bodu 5. tohoto odstavce. Součástí služeb je provoz emailových služeb pro příslušnou doménu v max. počtu 10 firemních emailů. Datový limit pro všechny emailové služby činí 15GB dat. V případě přečerpání dat je účtována částka za 1GB ve výši 100 Kč při roční platbě a celková cena je následně připočtena k částce za webhostingové služby. K emailové poště se přistupuje za pomocí protokolů POP3 a IMAP. Objednatel byl informován o webovém rozhraní pro přihlášení k emailovým službám a může si jej vyžádat na emailové adrese info@adsy.cz. Nastavení emailové služby pro poštovní klienty jako Outlook a jiné si provádí sám objednatel. Zhotovitel předá objednateli příslušné instrukce pro nastavení ve formě manuálu.
3.4.1.8 Zhotovitel ručí za to, že v případě havárie či zásahu vyšší moci budou služby webhostingu obnoveny za výjimky, kdy by se zásah vyšší moci týkal přímo poskytovatele serveru, webhostingu. Zhotovitel vyvine maximální snahu k zabezpečení dat objednatele proti zneužití, odcizení či ztrátě.
3.4.1.9 Zhotovitel má povinnost informovat objednatele o plánované údržbě serveru, pokud tuto informaci obdržel od třetí strany, která je poskytovatelem služeb. Objednatel má právo vyžádat si informace o subjektech třetích stran, které poskytují a dodávají služby webhostingu včetně technických parametrů serveru, kde je dílo umístěno.
3.4.1.10 Útoky na server hackerem, či skupinou hackerů mohou omezit či zcela narušit funkčnost serveru, který si Zhotovitel objednává od třetí strany. Tyto útoky nelze předpovídat a nelze jim 100% zabránit. Zhotovitel využívá všech možných nástrojů, aby výše uvedenou situaci co nejvíce eliminovala. V případě napadení díla na serveru je o této skutečnosti Objednatel informován elektronicky emailem na kontaktní emailovou adresu, jestli-že o této skutečnosti již neinformoval dříve Objednatel Zhotovitele. V případě, že dojde k napadení serveru z venčí a dílo objednatele nebude funkční je Zhotovitel povinen dílo v co nejkratší době obnovit a zprovoznit s ohledem na časové možnosti zhotovitele. Obnova se provádí za pomocí zálohy. Objednatel byl však upozorněn, že nemusí být použita poslední verze zálohy a za případné obsahové nedostatky po nahrání a spuštění díla Zhotovitel neručí. Zároveň mezi tyto útoky na server patří mimo jiné i DDoS útoky, které jsou specifické tím, že zatíží server velkým počtem dotazů (návštěvností), který se následně zhroutí. Ve všem případech napadení díla, ať je to i forma viru, který znemožní funkčnost díla objednatele nenese odpovědnost Zhotovitel. Náklady na obnovení funkčnosti díla hradí Objednatel v plné výši dle předložené kalkulace, vystaveného daňového dokladu ze strany Zhotovitele. Dále byl Objednatel poučen, že zprovozněním díla se nedá 100% zaručit, že se podobná situace nebude opakovat. Objednatel má právo odmítnout úhradu provedených prací na obnovu díla, ale Zhotovitel tímto může s okamžitou platností vypovědět služby za pronájem hostingu / webhostingu a Objednatel má 30 pracovních dnů na zajištění vlastního serverového řešení pro uvedené dílo.
3.4.1.11 V případě dlužné částky za službu pronájmu serveru, kdy Objednatel ignoroval veškeré tři výzvy e-mailovou formou k úhradě dlužné částky má právo Zhotovitel omezit funkčnost služeb do doby úhrady. Za případné škody, které tímto Objednateli způsobil neručí.
3.4.2 Domény – správa domén
3.4.2.1 Zhotovitel poskytuje služby v oblasti správy domén, nebo-li doménových jmen. Součástí této služby je registrace nových domén, prodlužování platnosti nových domén. Domény se vždy registrují nebo prodlužují na minimálně jeden rok. Délka prodloužení domény je stanovena na základě dohody smluvních stran.
3.4.2.2 Registrace a prodloužení domén je služba zpoplatněná, která navíc obsahuje servisní poplatek zhotovitele za kontrolu a evidenci domén. Objednatel je vždy informován o ceně za registraci a prodloužení domény. Jestliže objednatel odsouhlasí registraci či prodloužení domény, tak tyto služby zajistí Zhotovitel a následně uvedené práce vyúčtuje ve formě vystaveného daňového dokladu.
3.4.2.3 Objednatel je povinen uhradit tento daňový doklad nejpozději ke dni splatnosti.
3.4.2.4 Objednatel si může vždy vyžádat informace k dané doméně, což může být datum registrace, datum expirace či název registrátora domény.
3.4.2.5 Objednatel si může zažádat o převod domény pod jiného poskytovatele služeb. Žádost se provádí elektronicky formou emailu a to zasláním žádosti na kontaktní email zhotovitele: info@adsy.cz a tato služba je zpoplatněna dle platného ceníku. Ze strany Zhotovitele bude vystaven následně daňový doklad.
3.4.2.6 V případě dlužné částky za službu správy domén, kdy Objednatel ignoroval veškeré tři výzvy e-mailovou formou k úhradě dlužné částky má právo Zhotovitel omezit funkčnost služeb (domény) do doby úhrady. Za případné škody, které tímto Objednateli způsobil neručí.
3.4.3 E-maily, správa e-mailové pošty
3.4.3.1 Zhotovitel poskytuje služby v oblasti správy e-mailu, nebo-li e-mailové pošty nebo-li také e-mail inboxů či e-mailové schránky. Součástí této služby je založení e-mailu či více e-mailových schránek, které využívají prostor na serveru.
3.4.3.2 Registrace nového e-mailové schránky je služba zpoplatněná. Objednatel je vždy informován o ceně v případě nového požadavku na založení, změnu či odstranění e-mailové schránky.
3.4.3.3 E-mailové schránky jsou zpoplatněny a hradí se vždy jednou ročně, a to dopředu na následující období.
3.4.3.4 Cena za správu e-mailové schránky či schránek je stanovena na základě těchto parametrů: počet emailových schránek a datové využití schránek, nebo-li kapacita v GB.
3.4.4 Online marketingové služby
3.4.4.1 Zhotovitel poskytuje online marketingové služby, které jsou v rozsahu: správy internetové reklamy, správy sociálních sítí, výroby newsletterů, grafické práce pro online marketing, reportování výsledků, práce s daty, napojení e-shopu na zbožové srovnávače a jiné.
3.4.4.2 V případě, že Zhotovitel poskytuje Objednateli správu internetové reklamy, tak je nutné, aby Objednatel zajistil přístup k reklamním účtům vybraných kanálů. Za marketingové kanály jsou považovány služby třetích stran, které jsou: Google, Seznam, Facebook a jiné. Pokud objednatel nemá tyto marketingové kanály prozatím založené, tak jej může Zhotovitel založit, ale tyto práce budou klasifikovány jako vícepráce.
3.4.4.3 Pokud se smluvní strany dohodly na tom, že investice do reklamy bude hrazena ze stany Zhotovitele a následně přefakturována v měsíčním vyúčtování Objednateli. V tomto případě je poplatek za tuto operaci ve výši 15% z hodnoty přefakturované částky investice do reklamy. Částka na daňovém dokladu se bude lišit s částkou z reportu, který Zhotovitel zaslal Objednateli. Při přefakturaci investice do reklamy (výsledná částka z dané období) se k dané částce třetí strany připočítává 21% DPH.
3.4.4.4 Zhotovitel nenese odpovědnost za výsledky online marketingových služeb, které jsou primárně řešeny přes služby třetích stran, které například jsou: Google, Seznam, Facebook, Instagram a jiní. Zhotovitel vytvoří maximální úsilí k dosažení optimálních výsledků, však nedokáže ovlivnit faktory, které mohou mít značný vliv na úspěšnost marketingových aktivit. Mezi tyto faktory například patří ekonomické vlivy ve společnosti tj. šetření, nižší útraty spotřebitelů, nárůst konkurence a jiné.
3.4.4.5 Report výsledků je předem stanovený ze strany Zhotovitele, který obsahuje základní metriky vyhodnocení reklamy, které obsahuje: počet zobrazení reklamy nebo případně dosah reklamy. Počet prokliků u reklamy, cena za jeden proklik. Cena za jednu objednávku na e-shopu nebo případně cena za jeden získaný potenciální kontakt. V případě brandové kampaně (na podporu značky) se za cíl považuje počet zobrazení reklamy. Report se zasílá vždy zpětně za předchozí měsíční období, a je zaslán nejpozději do 30. dne nového měsíce, pokud se smluvní strany nedohodnou jinak. Report je zaslán jako soubor PDF na kontaktní e-mail Objednatele.
3.4.4.6 Objednatel se zavazuje vytvořit nutnou součinnost zejména při plánování marketingových aktivit, nasdílení nutných přístupů ke službám třetích stran, které jsou nutné pro plnění této objednávky. Reakční doba na dotazy Zhotovitele nejpozději do 3 pracovních dnů. V případě, že součinnost Objednatele nebyla poskytnuta na základě výzev ze strany Zhotovitele je Objednatel srozuměn o skutečnosti, že objednávka nebude dodána v potřebné kvalitě a odpovědnost za toto nese v plné míře Objednatel. V případě, že součinnost není opakovaně poskytována a služby nejsou ze strany Zhotovitele poskytnuty v rozsahu objednávky, tak tato situace nebude zohledněna ve vyúčtování, nebo-li fakturaci ze strany Zhotovitele.
3.4.4.7 Ukončení objednávky na služby online marketingu je možné elektronickou formou tj. e-mailem na kontaktní email smluvních stran. V případě ukončení objednávky je Zhotovitel oprávněn k okamžité fakturaci všech poskytnutých služeb ve formě vystaveného daňového dokladu.
3.4.4.8 Služby online marketingu jsou založeny na know-how Zhotovitele, který v dobré víře průběžně doporučuje a navrhuje nové postupy k dosažení výsledků, které Objednatel očekává. Uvedené výsledky nemůže v žádném případě Zhotovitel garantovat či vytvářet prognózy.
3.4.4.9 Objednatel se zavazuje k tomu, že po dobu spolupráce se Zhotovitelem nebude přístupy k reklamním účtům či službám poskytovat třetím stranám, neboť Zhotovitel má know-how, které si nepřeje sdělovat třetím stranám, případně konkurenci. Neplatí v případě, že se smluvní strany takto dohodnou písemně prostřednictvím e-mailu.
3.4.4.10 Investice do reklamy je částka, kterou si smluvní strany stanovily a jde o měsíční částku, která bude investována do Služeb třetích stran tj. inzertních nástrojů. Tato částka může být pozměněna kdykoli v průběhu spolupráce a plnění objednávky. Veškeré tyto změny musí probíhat písemně elektronickou formou, které si smluvní strany prostřednictvím e-mailu potvrdí.
3.4.4.11 Objednatel byl informován o skutečnosti, že veškeré reklamy, které jsou spuštěny prochází tzv. fází učení, což v praxi znamená, že výsledky při spuštění reklamy se nemusí okamžitě dostavit, ale výsledky se doručují v závislosti na typu reklamy, ekonomických vlivech, konkurenci a jiných faktorech.
3.4.4.12 Zhotovitel může Objednatele informovat o nutnosti provést změny, které mohou mít vliv na efektivitu marketingových kroků v rámci plnění objednávky. V případě, že tyto změny Objednatel zamítne nebo vyloučí, tak se tato situace bude vyhodnocovat tak, že Objednatel doporučení ignoroval a o případných negativech byl informován.
3.4.4.13 Změna nastavení či úpravy služeb třetí stran. Zhotovitel nenese odpovědnost za úpravy a změny v nastavení služeb třetích stran, kdy může dojít k úpravě, změně či deaktivaci služeb, které Objednatel využívá či využíval. Zejména se může jednat o sběr dat o chování uživatelů přes službu Google Analytics Universal či Google Analytics 4. V případě, že si Objednatell výslovně nezažádá o přechod z Google Analytics Universal na Google Analytics 4, může dojít k deaktivaci či odstranění služeb a ztráty dat. Stejné důvody se týkají i dalších služeb třetích stran, které zpracovávají data o uživatelích jejich chování a jiné.
3.5 Poskytnutí obsahových podkladů objednatelem. Objednatel je povinen poskytnout zhotoviteli veškeré obsahové podklady nezbytné pro vytvoření internetové prezentace. Zhotovitel je oprávněn odmítnout podklady pro vytvoření internetové prezentace, jejichž obsah by byl neetický nebo by byl v rozporu s platnými právními předpisy.
3.5.1 Objednatel dodává veškeré textové podklady, překlady, dokumenty atd. pokud dodání obsahového materiálu nebylo sjednáno jinak.
3.5.2 Objednatel je povinen dodat veškeré podklady, jejichž použití vyžaduje následná tvorba a to v elektronické podobě prostřednictvím emailu, CD,DVD nosiče nebo Flash disku.
3.5.3 Fotografie a obrázky dodat v rastrovém formátu bmp, gif, jpg, jpeg, nebo png.
3.5.4 Textové podklady dodat ve formátech doc, docx, rtf nebo txt (stránky musí být řádně označeny a viditelně odděleny).
3.5.5 Zhotovitel nezodpovídá za chyby a problémy, jestliže tyto chyby byly způsobeny použitím materiálů předaných mu Objednatelem v případě, že Zhotovitel nemohl vliv těchto materiálů zjistit nebo na jejich použití Objednatel trval.
3.6 Vývoj a předání internetové prezentace k otestování. Zhotovitel je povinen zhotovit internetovou prezentaci ve lhůtě uvedené ve Smlouvě a předat ji Objednateli k otestování.
3.6.1 Internetová prezentace bude spuštěna pro účely testování na subdoméně na serveru ality.cz a to ve lhůtě uvedené ve Smlouvě.
3.6.2 Lhůta však nezačne plynout, dokud Objednatel nepředal Zhotoviteli všechny dokumenty a podklady potřebné k vytvoření internetové prezentace a nebo dokud Objednatel neuhradil zálohovou fakturu.
3.7 Testování a převzetí internetové prezentace. Dnem následujícím po předání internetové prezentace k otestování začíná objednateli plynout lhůta sedmi dní k testování internetové prezentace a posouzení, zda je v souladu se specifikací.
3.7.1 Pokud Objednatel nemá k internetové prezentaci námitky, stvrdí svůj souhlas s převzetím internetové prezentace písemně nebo elektronicky.
3.7.2 V případě nečinnosti Objednatele je internetová prezentace považována uplynutím této lhůty za řádně zhotovenou podle Smlouvy.
3.7.3 Pokud Objednatel písemně nebo elektronicky uplatní v této lhůtě nesoulad internetové prezentace se specifikací, je Zhotovitel povinen do tří dnů nesoulad napravit.
3.7.4 Objednatel je povinen opravenou internetovou prezentaci ve lhůtě tří dnů od oznámení provedení opravy prohlédnout a případně uplatnit své přetrvávající připomínky k nesouladu internetové prezentace se specifikací.
3.7.5 Pokud je internetová prezentace po opravě v pořádku, stvrdí Objednatel ve lhůtě tří dnů, od posledního předání, souhlas s jejím převzetím.
3.7.6 V případě nečinnosti Objednatele je internetová prezentace považována za řádně zhotovenou podle smlouvy uplynutím tří dnů ode dne posledního předání Zhotovitelem.
3.7.7 Zhotovitel vystaví, po obdržení stvrzení souhlasu s převzetím internetové prezentace, nebo po marném uplynutí lhůty z důvodu nečinnosti Objednatele, doplatkovou fakturu a případnou fakturu na více práce. Vystavené faktury je Objednatel povinen uhradit.
3.7.8 Pokud byly sjednány více práce a jejich stanoveny časový fond byl vyčerpán, Objednateli bude na více práce vystavena faktura a tuto je Objednatel povinen uhradit.
3.7.9 Po uhrazení doplatkové faktury a faktury za více práce bude internetová prezentace nahrána a nainstalována na hostingový server a doménu Objednatele.
3.7.10 Zhotovitel se zprošťuje povinnosti nahrát a instalovat internetovou prezentaci na hostingový server Objednatele do doby, než bude uhrazena doplatková faktura a faktura na více práce.
3.8 Uplatnění drobných vad a nedodělků, které nepředstavují nesoulad internetové prezentace se specifikací. V případě, že objednatel během testovacího období podle předchozího odstavce uplatní drobné vady a nedodělky, které nepředstavují nesoulad internetové prezentace se specifikací, je zhotovitel povinen je ve lhůtě čtyř dnů odstranit. Uplatnění těchto vad však nemá vliv na závazek Objednatele převzít internetovou prezentaci a zaplatit za ni cenu podle smlouvy
3.9 Zřízení účtu pro administraci internetové prezentace. Po převzetí internetové prezentace je Zhotovitel povinen registrovat Objednateli účet pro administraci internetové prezentace a přidělit mu uživatelská práva.
3.10 Okamžikem převzetí internetové prezentace (nahrání a instalací prezentace na serveru/doméně objednatele) nebo marného uplynutí sedmidenní nebo třídenní lhůty podle článku 3.7 VOP přechází na objednatele nebezpečí škody na internetové prezentaci.
4 Změny internetové prezentace
4.1 Bez ohledu na ostatní ustanovení tohoto článku může Objednatel písemně požádat Zhotovitele o pozměnění internetové prezentace, a to nejpozději do předání internetové prezentace k testování podle článku 3.6 VOP.
4.2 Pokud Zhotovitel s provedením změny internetové prezentace souhlasí, je oprávněn požadovat změnu smlouvy, zejména změnu specifikace, prodloužení lhůty pro předání internetové prezentace a/nebo změnu ceny internetové prezentace.
4.3 Pokud se strany na pozměnění internetové prezentace nedohodnou, může objednatel písemně nebo elektronicky odstoupit od smlouvy.
5 Součinnost objednatele a zhotovitele
5.1 Objednatel je povinen poskytnout zhotoviteli řádnou součinnost v průběhu zadání i vývoje grafického a technického řešení internetové prezentace.
5.2 Zejména je povinen zhotoviteli poskytnout veškeré podklady pro vytvoření internetové prezentace, jako jsou texty, grafické podklady, přístupové údaje, fotografie, databáze apod. Podklady přijímá zhotovitel pouze v elektronické podobě.
6 Prohlášení a záruky Zhotovitele a Objednatele
6.1 Zhotovitel prohlašuje, že internetová prezentace je optimalizována pro prohlížeče Firefox 32.0, IE 8+, Safari 5+ a Opera 24+, Chrome 37+. Pro starší verze prohlížečů není internetová prezentace testována. Zhotovitel doporučuje pro správu internetové prezentace prohlížeč Firefox 32+ a Chrome 37+.
6.2 Objednatel podpisem či souhlasem se zněním smlouvy prohlašuje, že veškeré podklady předané zhotoviteli k vytvoření internetové prezentace jsou v souladu s platnými právními předpisy a neporušují práva třetích osob, zejména práva z duševního vlastnictví a ochranu osobních údajů.
6.3 Objednatel se zavazuje neporušovat povinnosti stanovené zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti a o změně některých zákonů.
6.4 Objednatel se zavazuje poskytnout zhotoviteli náhradu nákladů, které mu vzniknou v souvislosti s nároky třetích osob, které byly uplatněny na základě či v souvislosti s porušením předchozího ustanovení.
6.5 Zhotovitel nezodpovídá za vady a výpadky webhostingové služby dodané Objednatelem.
7 PRÁVA A POVINNOSTI
7.1 Objednatel je povinen se před zadáním objednávky seznámit s obsahem VOP.
7.2 Objednatel je povinen aktivně reagovat na dotazy a zhotovitele bez zbytečného odkládání, zejména pak o korekce a schvalování grafických návrhů, kontrola webových stránek před předáním atd.
7.3 Objednatel souhlasí s tím, že Zhotovitel je oprávněn v průběhu poskytování služeb změnit své VOP bez povinnosti Objednatele na tyto změny upozornit.
7.4 S osobními údaji Objednatele je nakládáno plně v souladu s ustanoveními zákona č. 101/2000 Sb.
7.5 Údaje dodané Objednatelem jsou Zhotovitelem považovány za správné a platné.
7.6 Objednatel nese odpovědnost za publikovaný obsah jeho webových stránek.
7.7 Zhotovitel zodpovídá za vady a výpadky v době předání a zavazuje se k jejich odstranění.
7.8 Objednatel je povinen dílo prohlédnout nebo zařídit jeho prohlídku – kontrolu a informovat Zhotovitele o výsledku kontroly maximálně do 7 dnů.
7.9 Zhotovitel při realizaci díla postupuje samostatně a není při provádění díla vázán pokyny Objednatele.
7.10 Zhotovitel si vyhrazuje právo uskutečnit krátkodobé přerušení v poskytování služby na nezbytně dlouhou dobu za účelem údržby, aktualizací a případných oprav prezentace.
7.11 Zhotovitel si vyhrazuje právo dočasně přerušit či omezit poskytování služby v nezbytném rozsahu bez předchozího upozornění Objednatele, je-li služba využívána v rozporu se smlouvou, objednávkou nebo při porušení závazků daných VOP.
7.12 Zhotovitel si vyhrazuje právo poskytnout údaje nutné pro výkon díla třetím stranám – například při registraci domény, zřízení webhostingu, zajištění tisku atd.
7.13 Zhotovitel si vyhrazuje právo upravit funkce a grafické provedení webových stránek v rámci funkčnosti, responzivity a správného zobrazení u materiálů dodaných ke zpracování Objednatelem.
7.14 Zhotovitel si vyhrazuje právo umístit informace o autorovi tvorby (Created by Adsy.cz) do spodní části internetových prezentací a aplikací, pokud není dohodnuto jinak (příplatkem za odebrání našeho autorského podpisu je 20 % z celkové ceny díla.)
7.15 V případech, kdy nebylo ujednáno odebrání autorského podpisu, je jeho neoprávněné odstranění chápáno jako porušení těchto všeobecných obchodních podmínek a Zhotoviteli tak vzniká nárok na úhradu smluvní pokuty ve výši 20 % z celkové ceny díla.
8 PŘEDÁNÍ DÍLA
8.1 Dílo zůstává ve vlastnictví Zhotovitele až do úplného uhrazení faktury a všech závazků vůči Zhotoviteli. Do doby uhrazení ceny díla není objednatel oprávněn využívat dílo pro svůj prospěch.
8.2 Objednatel je oprávněn odstoupit od smlouvy ze zákonných důvodů, zejména pak v případě, kdy je Zhotovitel v prodlení oproti smluvenému termínu dokončení o více než dva měsíce nebo předávané dílo z velké části neodpovídá sjednanému.
8.3 Podmínkou pro přesun webové prezentace na doménu Objednatele, pro získání přístupu ke zdrojovému kódu, užité grafice a přístupu do administrace je vyrovnání všech finančních závazků Objednatele.
8.4 Získání přístupu ke zdrojovému kódu webové prezentace ze strany Objednavatele zbavuje Zhotovitele veškeré odpovědnosti za škodu a odpovědnosti za vady webové prezentace a to i v případě, kdy nebyla podepsána písemná dohoda. Zhotovitel v žádném případě nezodpovídá za problémy respektive ušlý zisk, který by vznikl zásahem Objednatele do kódu prezentace, vadou díla, či jeho nedostupností.
9 FAKTURACE A PLATEBNÍ PODMÍNKY
9.1 Objednatel se zavazuje k zaplacení ceny za provedení díla včetně víceprací nad rámec dohodnuté ceny.
9.2 Zhotovitel je oprávněn požadovat od objednatele zálohu na realizaci díla při překročení odhadovaných nákladů 10 000,-. Zbývající část ceny je objednatel povinen uhradit po převzetí díla dle faktury. Faktura je splatná sedm dní od data doručení objednateli.
9.3 Faktury jsou vystavovány se splatností 3 až 7 dnů a zasílány v elektronické podobě na elektronickou adresu Objednatele v den vystavení.
9.4 Objednatel se zavazuje provádět platby nejpozději k datu splatnosti faktury nebo výzvy k platbě. Dnem platby se rozumí den připsání platby na účet Zhotovitele.
9.5 V případě prodlení s platbou je Zhotovitel oprávněn účtovat Objednateli smluvní úrok z prodlení, jehož výše činí 9.75% z dlužné částky každý den. Uplatněním sankcí podle tohoto odstavce není dotčen nárok Zhotovitele na náhradu vzniklé škody.
9.6 Teprve po úplném uhrazení faktury obdrží Objednatel plné přístupy k webovým stránkám a k administraci služeb.
9.7 Zálohu na realizaci objednávky je povinen objednatel uhradit do 3 dnů pracovních dnů od potvrzení objednávky. Záloha na realizaci je nevratná.
9.8 Protokolárním převzetím a schválením díla uznává Objednatel svůj peněžní závazek vůči Zhotoviteli.
9.9 Objednatel je povinen provést platbu dle pokynů vystavené faktury v přesné částce a označit ji uvedeným variabilním symbolem.
9.10 Provede-li Objednatel platbu jinak než dle pokynů vystavené faktury, je povinen platbu doložit. V opačném případě může být závazek vůči Zhotoviteli považován za nesplněný.
9.11 V případě prodlení s platbou Objednatele za doobjednané služby a rozšíření stávajícího díla je Zhotovitel oprávněn zakázat užívání již předaných prvků, pozastavit přístup Objednatele do správy webových stránek případně k jejich odstavení.
10 PORUŠENÍ VOP OBJEDNATELEM
10.1 Porušení některého z ustanovení těchto VOP nebo příslušné smlouvy Objednatelem, může být důvodem k okamžitému přerušení poskytování služeb, odebrání obsahu na který se porušení VOP Objednatelem vztahuje.
10.2 Při porušení některého z ustanovení těchto VOP se má za to, že Objednatel odstoupil od příslušné smlouvy nebo objednávky. Objednatel ztrácí nárok na vrácení již zaplacené úhrady, resp. Zhotovitel neztrácí nárok na úhradu za vykonanou práci a dodané služby. Pro předcházení problémům se vznikem pohledávek definuje Zhotovitel tento formální postup komunikace s neplatícím Objednatelem:
Den splatnosti: Upomínka e-mailem v den splatnosti.
3. den po splatnosti: Upomínka telefonicky nebo pomocí SMS.
5. den po splatnosti: Odpojení přístupu do administrace webových stránek. Nelze uplatnit on-line podporu.
7. den po splatnosti: Odpojení webových stránek. Záloha obsahu webových stránek. Deaktivace webových stránek s manipulačním poplatkem 500,- Kč. Aktivace webových stránek s manipulačním poplatkem 500,- Kč.
30. den po splatnosti: Objednatel ztrácí jakékoli nároky na dílo Zhotovitele.
11 Odpovědnost za vady
11.1 Záruka podle tohoto článku se vztahuje výhradně na funkčnost internetové prezentace a činí dvacet čtyři měsíců od data jejího předání zhotovitelem.
11.2 Objednatel bere na vědomí, že pokud zřizuje webhosting zhotovitel, je provoz serveru, na kterém je internetová prezentace umístěna, zajišťován třetími osobami. Objednatel je proto srozuměn s tím, že zhotovitel neodpovídá za vady vzniklé v souvislosti se závadami nebo odstávkami tohoto serveru, bez ohledu na jejich původ.
11.3 Za vady podléhající záruce nelze považovat vady způsobené jednáním objednatele spočívajícím zejména v nesprávné obsluze internetové prezentace, nedodržením VOP nebo neoprávněným či neodborným zásahem do internetové prezentace. Za vady podléhající záruce dále nelze považovat vady způsobené aplikacemi třetích osob.
11.4 Reklamaci vad je objednatel povinen uplatnit bezodkladně poté, kdy vady funkčnosti zjistil.
11.5 Pokud zhotovitel uzná, že vada podléhá záruce, je povinen ji odstranit v přiměřené lhůtě dohodnuté s objednatelem. V případě, že zhotovitel reklamovanou vadu včas a řádně neodstraní, má objednatel právo na přiměřenou slevu z ceny. Objednatel nemá právo na slevu z ceny, pokud neumožní zhotoviteli reklamovanou vadu odstranit nebo mu neposkytne potřebnou součinnost.
12 Odpovědnost za škodu
12.1 Objednatel bere na vědomí, že pokud zřizuje webhosting zhotovitel, je provoz serveru, na kterém je internetová prezentace umístěna, zajišťován třetími osobami. Objednatel je proto srozuměn s tím, že zhotovitel neodpovídá za škodu vzniklou v souvislosti se závadami nebo odstávkami tohoto serveru, bez ohledu na jejich původ.
12.2 Zhotovitel neodpovídá za škodu způsobenou jednáním objednatele nebo třetích osob spočívajícím zejména v nesprávné obsluze internetové prezentace, nedostatečným nastavením bezpečnosti hesla, nedodržením VOP, neoprávněným či neodborným zásahem do internetové prezentace nebo porušením práv třetích osob. Zhotovitel dále neodpovídá za škodu způsobenou aplikace třetích osob.
12.3 Smluvní strany se dohodly, že omezená odpovědnost za škody vyplývající z porušení smlouvy nebo platného ustanovení právních předpisů v souvislosti se smlouvou je přiměřená předmětu smluvního vztahu.
12.4 Smluvní strany prohlašují, že úhrnná škoda, jež by mohla z porušení smlouvy nebo platného ustanovení právních předpisů v souvislosti se smlouvou vzniknout, nepřesáhne částku odpovídající ceně internetové prezentace. Omezený rozsah náhrady škody představuje předvídatelnou a přiměřenou výši náhrady za škody, které smluvní strany předvídají k datu uzavření smlouvy jako možný důsledek porušení povinností vyplývajících ze smlouvy nebo platných ustanovení právních předpisů v souvislosti se smlouvou.
13 REKLAMACE A ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
13.1 Zhotovitel je oprávněn odstoupit od smlouvy ze zákonných důvodů, zejména pak v případě, jestliže je Objednatel s placením záloh nebo splátek v prodlení větším než 3 dnů.
13.2 Zhotovitel je oprávněn odstoupit od smlouvy, jestliže je termín pro předání podkladů pro dokončení díla nebo termín konečné kontroly a schválení díla překročen Objednatelem o více než jeden měsíc.
13.3 Je-li k tvorbě díla nutná součinnost Objednatele, je Zhotovitel oprávněn určit přiměřenou lhůtu k součinnosti a po jejím uplynutí může od smlouvy odstoupit, upozorní-li na takový následek Objednatele.
13.4 Zhotovitel nezodpovídá za problémy respektive ušlý zisk, v případě závady ze strany hostingové společnosti, jako například nedostupnost serveru, zavirování, problémy vzniklé únikem dat atd.
13.5 V případě zjištění cizího zásahu do zdrojového kódu nebo nevhodného používání není Objednatel oprávněn požadovat bezplatné odstranění závad. Toto zjištění není považováno jako porušení funkčnosti ze strany Zhotovitele.
13.6 Reklamaci může uplatňovat pouze Objednatel, tj. osoba, která provádí objednávku, nebo osoba uvedená ve smlouvě o dílo.
13.7 Na služby poskytnuté zdarma nebo formou bonusu není možné uplatňovat reklamace, Objednatel má právo takové bonusy odmítnout.
13.8 Odstoupením od smlouvy nebo stornování potvrzené objednávky vzniká Zhotoviteli nárok na úhradu skicovného, registrací a ceny realizace ve výši 50 % z celkové částky.
13.9 Při neuhrazení zálohy nebo splátky na realizaci objednávky do stanoveného data, bude toto považováno za storno objednávky ze strany Objednatele a Zhotovitel není povinen započít realizaci díla. Zhotoviteli vzniká právo na provedení storna objednávky a je účtován storno poplatek.
13.10 Při porušení všeobecných podmínek, storno objednávky a odstoupení od smlouvy je Objednateli přísně zakázáno užívání grafiky, obrázků, a prvků spojených s tímto dílem.
13.11 Objednatel má možnost odstoupit od smlouvy v okamžiku, kdy je zásadně nespokojen s grafickým návrhem vytvořeným Zhotovitelem a to pouze v případě, kdy se grafický návrh podstatně neslučuje se zadáním Objednatele.
14 Práva z duševního vlastnictví, majetková práva a licence
14.1 Zhotovitel prohlašuje, že je oprávněn nakládat s veškerými majetkovými právy a právy z duševního vlastnictví vztahujícími se k technickému a grafickému řešení internetové prezentace. Zejména Zhotoviteli náleží práva z duševního vlastnictví vztahující se ke grafickému vzhledu.
14.2 Licence podle tohoto článku se vztahují pouze k jedinému doménovému jménu. Kopírování internetové prezentace na jiné doménové jméno je možné pouze s předchozím písemným souhlasem Zhotovitele.
14.3 Zhotovitel uděluje Objednateli nevýhradní, časově neomezenou a samostatně dále nepřevoditelnou licenci ke grafickému řešení internetové prezentace. Licence podle tohoto ustanovení však může být převedena společně s doménovým jménem, ke kterému je poskytnuta. Toto ustanovení neplatí, pokud grafické řešení poskytl objednatel.
14.4 Objednatel souhlasí, v případě, kdy jsou u internetové prezentace nabídnuty a využity placené prémiové programy/nástroje (obecně pluginy) třetích stran, že si tyto licence musí pořídit na vlastní náklady.
14.5 Objednatel není povinen licence pluginů pořizovat na vlastní náklady, pokud je naším klientem s objednanou a předplacenou roční správou a technickým zajištěním internetové prezentace.
14.6 V případě zaviněného porušení tohoto článku je Zhotovitel oprávněn po Objednateli požadovat smluvní pokutu ve výši 5.000,- Kč. Uplatnění tohoto nároku nevylučuje uplatnění nároku z odpovědnosti za škodu, která tímto jednáním Zhotoviteli vznikla.
15 Prohlášení o ochraně osobních údajů
15.1 Respektujeme zákon č. 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajů v podobě jeho aktuálního znění a dle toho i nakládáme s Vašimi údaji.
15.2 Veškerá data uchováváme pouze po dobu nutnou k jejich zpracování, a to pouze pokud je zpracování potřeba.
15.3 Vyhrazujeme si však právo tyto údaje poskytnout orgánům činným v soudním či jiném trestním řízení či šetření.
16 Společná ustanovení
16.1 Konsolidační doložka. Vztahuje‐li se důvod neplatnosti jen na některé ustanovení těchto všeobecných obchodních podmínek nebo smlouvy, je neplatným pouze toto ustanovení, pokud z jeho povahy nebo obsahu anebo z okolností, za nichž bylo sjednáno, nevyplývá, že jej nelze oddělit od ostatního obsahu.
16.2 Prostředky vzájemné komunikace. Strany spolu komunikují písemně prostřednictvím emailových zpráv, případně prostřednictvím poskytovatele poštovních služeb (dále jen „pošta“). Strany spolu mohou komunikovat i telefonicky či ústně, avšak takto uplatněné nároky nemohou být považovány za řádně uplatněné nároky podle smlouvy. V pochybnostech se má za to, že emailová zpráva byla doručena v den jejího odeslání a poštovní zásilka pátým dnem od jejího uložení k vyzvednutí na poště.
16.3 Dohoda o způsobu plateb. Veškeré platby podle smlouvy budou uhrazeny na účty Zhotovitele a Objednatele uvedené ve smlouvě. Platby podle smlouvy budou považovány za řádně zaplacené připsáním částky na účet oprávněné strany.
16.4 Prodloužení lhůt. Pokud Objednatel neplní povinnosti vyplývající ze smlouvy, zejména povinnost součinnosti nebo pokud je v prodlení, zejména s placením záloh, je zhotovitel oprávněn lhůty pro něj závazné podle smlouvy prodloužit o dobu prodlení objednatele.
16.4 Počítání času. Dnem se pro účely smlouvy a VOP rozumí u lhůt sedmidenních a kratších pracovní den, u lhůt osmidenních a delších kalendářní den.
16.5 Splatnost sankcí. Sankce podle smlouvy jsou splatné do čtrnácti dnů ode dne doručení písemné či elektronické výzvy oprávněné smluvní strany k jejímu uhrazení povinnou smluvní stranou.
16.6 Započitatelnost sankcí proti záloze. Smluvní strany se dohodly, že veškeré peněžité nároky vyplývající ze smlouvy jsou započitatelné proti záloze.
17 Závěrečná ustanovení
17.1 Právní režim. Smluvní vztah podle smlouvy definované v článku 1.2 VOP se řídí smlouvou a VOP. V případě rozporu má přednost smlouva. Pokud se ve smlouvě nebo VOP odkazuje na smlouvu, má se za to, že se odkazuje i na VOP. Ve věcech neupravených smlouvou nebo VOP se právní vztah mezi stranami řídí českým právním řádem, zejména obchodním zákoníkem a zákonem č. 121/2000 Sb., o právu autorském a o právech souvisejících s právem autorským (autorský zákon), ve znění pozdějších předpisů.
17.2 Důvěrné informace. Smluvní strany se dohodly, že pro účely vztahu ze smlouvy považují jakoukoliv informaci, kterou smluvní strana označí za důvěrnou, za chráněnou ustanoveními § 1730 Zákon č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku. Zejména se za důvěrné informace považují obchodní tajemství, zdrojové kódy, know-how nebo důvěrné informace třetích osob. Smluvní strany se zavazují, že neposkytnou ani nezpřístupní třetí osobě důvěrné informace bez předchozího písemného souhlasu druhé smluvní strany.
17.3 Publicita. Zhotovitel může používat jméno a logo objednatele ve svých prezentacích, marketingových materiálech a seznamech zákazníků. Objednatel bere na vědomí a souhlasí s tím, že na zhotovených stránkách v zápatí bude uveden grafický nebo textový odkaz na stránky zhotovitele.
17.4 V případě vyšší moci je každá strana zproštěna svých závazků ze Smlouvy a jakékoliv prodlení v plnění jakéhokoliv závazku vyplývajícího ze Smlouvy bude tolerováno a smluvní strana postižená zásahem vyšší moci nebude odpovědná za škody nebo jinak, pokud takové prodlení nebo škoda bude přímým nebo nepřímým důsledkem vyšší moci.
17.5 Tyto všeobecné obchodní podmínky tvoří nedílnou součást každé objednávky či smlouvy.
17.6 Veškeré zde neuvedené vztahy smluvních stran se řídí dle platného zákoníku.
17.7 Objednatel souhlasí s těmito obchodními podmínkami.
17.8 Zhotovitel a Objednatel se dohodli, že plně uznávají elektronickou formu komunikace, zvláště pak prostřednictvím elektronické pošty a internetové sítě, jako platnou a závaznou pro obě smluvní strany.
Smlouva a otázky související se řídí českým právem. Vyhrazujeme si právo na změnu těchto podmínek.
Tyto obchodní podmínky jsou účinné od 10. června 2023..